Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    God

    avatar
    Guustaaf


    God Empty God

    Bericht  Guustaaf 31.10.13 13:14

    God is an comdian with an audience that doesn't laugh
    Tomy Parsons
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    God Empty Re: God

    Bericht  Mariakat 31.10.13 15:26

    Ik neem aan, dat je dit plaatst omdat je het een frappante uitspraak vindt.
    Ben je het er ook mee eens?

    Wat is dan komisch aan God?
    avatar
    Caspar


    God Empty Re: God

    Bericht  Caspar 31.10.13 16:26

    God is an comdian with an audience that doesn't laugh
    Tomy Parsons

    moet zijn :

    God is a comidian with an audience that doesn't laugh
    Tony Parsons


    ----------------------------------
    Op de stelling van Tony geen commentaar; het mag naar de koffie en de borrel.
    avatar
    Guustaaf


    God Empty Re God

    Bericht  Guustaaf 31.10.13 17:55

    Toen ik laatst bij God op theevisite was, vertelde hij dat ze het verkeerde verhaal verteld hadden. Dat scheppen, dat klopte wel, maar dat ie kwaad zou zijn geworden wegens een appeltje!
    Hij zei, toen ik klaar waas het scheppen dacht ik bij mezelf, waar zal ik me nu eens verstoppen, de mensen moeten me niet zo gemakkelijk kunnen vinden.Dus liet ik drie van die engelen, drie adviseurs bij me komen. De eerste zei: verstop je in een banaan. Ja, doei, dan vreten de apen me op. Stom voorstel. De volgend. Die zei, verstopt je in een ezel. Ja doeiii, dan gaat iedereen op me zitten, laat ze op hun eigen poten gaan staan op mijn mooie aarde. Maar de derde, die had toch een goed advies
    Ik dacht nog bij mezelf "God, dat ik daar nou zelf niet opgekomen was" Dus ik vraag, wat zei ie dan? Hm, eigenlijk is dat top secret. Ach toe, vertel nou, zei ik. Als je het maar aan niemand verteld! Oke, oke. Die derde engel zei, verstop je in de mens, daar vinden ze je nooit. Ze zoeken je overal, buiten zichzelf., nooit in zichzelf.

    avatar
    Guustaaf


    God Empty re God

    Bericht  Guustaaf 31.10.13 17:56

    Ja, inderdaad paar spelfoutjes. Gelukkig heb je er zelf ook een. Je bedoelde vast mag NA i.p.v. naar de koffie en borrel.
    avatar
    Caspar


    God Empty Re: God

    Bericht  Caspar 31.10.13 19:22

    Gustaaf schreef :
    Ja, inderdaad paar spelfoutjes. Gelukkig heb je er zelf ook een.
    Je bedoelde vast mag NA i.p.v. naar de koffie en borrel
    .

    Bedoeld is :  naar het hoekje : Voor bij de koffie of de borrel

    Algemeen
    Forum Topics Berichten Laatste bericht


    Forum technische onderwerpen.
    46 248 Vraagje
    wo 11 sep 2013 - 16:58
    Guustaaf  


    Welkom en je voorstellen kan hier.
    17 116 ff voorstellen...
    ma 9 sep 2013 - 15:41
    Caspar  


    Muziek, literatuur, Theater, Film en Video
    236 512 Sirtaki
    ma 21 okt 2013 - 13:26
    Caspar  


    Voor bij de koffie of de borrel

    332 832 Dutch School Bus...
    wo 16 okt 2013 - 16:53
    Mariakat
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    God Empty Re: God

    Bericht  Mariakat 01.11.13 10:24

    @ Caspar
    Idd. zou dit beter daar passen.
    Voor bij de koffie of de borrel

    @ Gustaaf
    Na je voorbeeld is dat nog duidelijker geworden.

    Daar het echter niet de bedoeling is van dat topic om als discussieforum te dienen, kunnen we hier nog wat responderen.

    Van wie is deze tekst?
    Van dezelfde Tony?
    Dit voorbeeld toont mij toch allerminst dat het God is, die hier de comediant zou zijn.
    avatar
    Guustaaf


    God Empty Re God

    Bericht  Guustaaf 01.11.13 10:47

    Hoi Maria.
    Nee die tekst is van mezelf. Het is een heel kort stukje uit een cabareteske lezing (met een serieuze ondertoon)ik die wel eens geef. Die heet Op theevisite bij God.En heeft als thematiek het belang van het gevoel van eigenwaarde.

    En wat Tony Parsons betreft, die moet je maar eens op google opzoeken.

    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het bij Voor bij de koffie of borrel hoort , maar maakt verder niet uit.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    God Empty Re: God

    Bericht  Mariakat 01.11.13 15:46

    Guustaaf schreef:Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het bij Voor bij de koffie of borrel hoort , maar maakt verder niet uit.
    Zo heel belangrijk is het ook niet.
    Maar omdat het je niet zo duidelijk is:
    Ik verwachtte op een discussie forum een discussie of gespreksaanleiding in het openingstopic.
    Of als zodanig geformuleerd of duidelijk blijkend uit de tekst.

    Als er na een vraag om verheldering een verhaaltje volgt, wat komisch overkomt, juist vanwege de tekst in het openingsbericht, verwacht ik niet een serieus gespreksonderwerp.

    Als het als parabel is bedoeld, is dat niet duidelijk.
    Je gaf nl. geen een doel, achtergrond, onderbouwing of mening voor een ev. discussiepunt of alleen maar een gedachtenwisseling.
    Omdat het zo sec verteld wordt als een mop met een religieuse toon, is het goed voor het ontspanningstopic.

    En wat Tony Parsons betreft, die moet je maar eens op google opzoeken.
    Waarom moet ik dat?
    Jij bent dit topic begonnen.

    De uitspraak is trouwens het eerst genoteerd door Voltaire
    "Dieu est un comédien jouant devant un public trop effrayé pour rire." (Voltaire / 1694-1778)
    avatar
    Guustaaf


    God Empty Re: God

    Bericht  Guustaaf 01.11.13 16:36

    o, het komt oorspronkelijk van Voltaire, wist ik niet.

    En je moet natuurlijk niks, maar ik zei dat (van opzoeken op google) omdat je vroeg of dat stukje tekst van dezelfde Tony was, waardoor ik dacht dat je het een en ander over hem wilde weten. En dan geeft een blik op google  snel info.

    God wordt komediant of grappenmaker genoemd omdat het voor de "zoekers" wat vermakelijk is te horen dat  hij eigenlijk zo dicht bij is.

    En ik had het onder de kop Bepaalde levensbeschouwing geplaatst, omdat die Tony Parsons in het westen een vertegenwoordiger is van de Advaita Vedanta.

    Gesponsorde inhoud


    God Empty Re: God

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 27.04.24 12:05