Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

3 plaatsers

Politieke Dienstplicht

Caspar

Politieke Dienstplicht Empty Politieke Dienstplicht

Bericht  Caspar 12.10.13 7:34

Er valt een brief op de mat: u bent ingeloot als volksvertegenwoordiger

OPINIE - Lidy Nicolasen −12/10/13, 07:03

Burgers inloten om het kabinet te helpen, zo gek is dit idee van David van Reybrouck niet, schrijft columnist
    Lidy Nicolasen. 'En nu even niet zeuren dat politiek te moeilijk is en we malloten aan de macht brengen.'

Loting

Loting levert een dwarsdoorsnede van de bevolking op. Net als gekozen parlementariërs hebben
    gelote volksvertegenwoordigers medewerkers en onderzoekers nodig. Ze kunnen experts en
    burgers ondervragen en het hele land mag steeds meeluisteren. Ze hebben alle tijd, ze hoeven hun
    kiezers niet te behagen, ze zoeken samen naar een oplossing. Zonder last of ruggespraak. Ze doen
    precies wat premier Rutte zo graag heeft: ze participeren zich een ongeluk. Eindelijk wat te
    vertellen en dat doen ze met overgave en vertrouwen, hoopt Van Reybrouck.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11744/Lidy-Nicolasen/article/detail/3525566/2013/10/12/Er-valt-een-brief-op-de-mat-u-bent-ingeloot-als-volksvertegenwoordiger.dhtml
    ...............................................

Wordt dit zoiets zoals in de 19e eeuw de dienstplicht door loting voor militairen :>>> Politieke Dienstplicht ???

Bijv. : keuring - basistraining - bevelen uitvoeren: >>> een generaal als minister-president ?
    yopi
    yopi

Politieke Dienstplicht Empty Re: Politieke Dienstplicht

Bericht  yopi 12.10.13 12:16

Misschien combineren met vrijwillige beschikbaarstelling van kandidaten voor de loting.

Ik zou benieuwd zijn hoeveel mensen wel eens aan de andere kant willen zitten in plaats van langs de zijlijn kritiek te leveren. (Wie wil er in godsnaam ruilen met politici?)
    marmot

Bericht  marmot 12.10.13 15:03

Ik ben bang dat zelfs ik de weg zal kwijt raken.Laughing 

De richting zal ik ongeveer wel kunnen aangeven....... denk ik.Rolling Eyes .

marmot
    Caspar

Bericht  Caspar 12.10.13 21:14

Marmot schreef:
    De richting zal ik ongeveer wel kunnen aangeven.......
    Eindelijk iemand die de weg weet >>> jij bent de juiste man.
    marmot

Bericht  marmot 14.10.13 15:22

Het zal op termijn " heel misschien" mogelijk worden om met een grotere mate van zekerheid het weer van alledag op ieder moment en plaats te weten,.... als we dat al willen.

Hoewel???... het vlindereffect in gedachten houdend heb ik ook daar grote twijfels.

Met alle respect voor al onze rekenmeesters wetenschappers filosofen en psychologen kan ik, daar waar het gaat over en om de maatschappelijke ontwikkelingen "op dit moment" alleen maar bedenken dat we gewoon onze weg zullen moeten vervolgen, vooral bij elkaar blijven, misschien een beetje links aanhouden , verkenners vooruitsturen en bijsturen waar nodig en mogelijk  en  verder maar zien waar we terecht komen.

Helaas zal ook hier het gedrag van de vlinders ons parten blijven spelen.

marmot
    Caspar

Bericht  Caspar 15.10.13 18:22

Marmot schreef :
    ....het vlindereffect in gedachten houdend heb ik ook daar grote twijfels.

Helaas zal ook hier het gedrag van de vlinders ons parten blijven spelen.
    Dit wil me nog niet duidelijk worden, leg eens uit.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 17.11.24 1:53