Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  Mariakat 27.11.12 12:02

    Lieve moeder van Tim Ribberink
    Blog van Koelman.
    Verschenen op 08-11-2012 in dagblad Metro, Featured Leestijd: ongeveer 2 minuten.


    Mijn naam is Mariska Orbán-de Haas, hoofdredactrice van het Katholiek Nieuwsblad. U kent mij vast wel. Ik schuif regelmatig aan bij Pauw & Witteman omdat ik zo mijn eigen ideeën heb over abortus en homo’s. Zoals die keer toen ik een open brief had geschreven aan VVD-politica Jeanine Hennis, nu onze minister van Defensie. Zij is vóór abortus terwijl ze zelf meerdere miskramen heeft gehad. Ik vind dat raar. Dan moet je toch weten hoe erg het is een kind te verliezen?

    Enfin, mevrouw de minister is dus nooit echt moeder geworden. Maar ik wel. En als zodanig schrijf ik u deze open brief, mevrouw Ribberink: als moeder van drie kinderen – en ook een beetje namens God. U heeft Tim verloren, uw enig kind. Hij werd door zijn plaaggeesten afgeschilderd als “een homo en een loser.” Natuurlijk was Tim geen loser. Wel had hij blijkbaar een tekortkoming.
    .....


    Satirisch stukje om over na te denken, hoe wordt gedacht over homofilie.
    avatar
    marmot


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Re: Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  marmot 27.11.12 15:25

    Hij hekelde alles wat met homo,s te maken had, totdat zijn zoon zei " pappa ik moet even met je praten".


    marmot.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Re: Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  Mariakat 17.12.12 14:12

    Marmot schreef:Hij hekelde alles wat met homo,s te maken had, totdat zijn zoon zei " pappa ik moet even met je praten".
    Veel mensen hebben niet begrepen, dat dit een kolom was in de vorm van een brief, geschreven door Koelman, zg. in naam van Mariska Orbán-de Haas, hoofdredactrice van het Katholiek Nieuws.

    De Metro heeft deze colum teruggetrokken wegens protesten van de familie Ribberink.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/verontwaardigde-reacties-op-smakeloze-nepbrief-aan-ouders-tim/


    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Re: Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  Mariakat 17.12.12 14:12

    Op de site van Koelman staat de colum te lezen.
    http://www.koelman.com/2012/lieve-moeder-van-tim-ribberink/
    De aanhef van de brief slaat op de kwestie van de brief, die deze mevrouw wel heeft geschreven aan Jeanine Hennis-Plasschaert nav. de abortuswetgeving.
    28-10-10
    http://sargasso.nl/de-leugens-van-mariska-orban-de-haas/
    De omstreden hoofdredactrice van het Katholiek Nieuwsblad (KN), liegt dat het staat geschreven over haar kwalijke en kwetsende open brief aan Jeanine Hennis-Plasschaert. Reconstructie van een rel.

    Gisteren publiceerde Mariska Orbán-de Haas, hoofdredactrice van het Katholiek Nieuwsblad (KN), een opinieartikel, waarin de verschillende miskramen die VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert heeft gehad als munitie dienden voor een betoog tegen abortus.

    Een willekeurige alinea:
    “Beste mevrouw Hennis-Plasschaert, lieve Jeanine.........

    Kopie van de eerste versie staat hier
    http://www.scribd.com/doc/40351864/Opinie-Brief-Abortus-Eerste-versie

    En verder nu de woorden over homo's
    1 november 2012-
    http://www.coc.nl/algemeen/bizarre-uitspraken-van-mariska-orban-de-haas

    Bizarre uitspraken van Mariska Orbán-de Haas
    Homo’s hebben ‘schokkend veel sexpartners’ en ‘heel veel meisjes die lesbisch zijn, zijn vroeger misbruikt’ – dat zijn maar twee voorbeelden van de bizarre uitspraken over homoseksualiteit van Mariska Orbán-de Haas in het nieuwe nummer van magazine Fabulous Mama.

    De hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad deed vorige week al veel stof opwaaien in een uitzending van Pauw en Witteman.
    ...
    In Fabulous Mama overtreft ze dat nog eens. In de coverstory van het magazine zegt ze namelijk ook dat ze ongerust zou zijn als haar dochter lesbisch of haar zoon homo zou zijn.

    “Vooral als mijn zoon homo is, omdat homo’s schokkend veel sekspartners hebben in hun leven. (…) Ik zou bang zijn voor ziektes en misbruik. Er zijn heel veel jongens van 15 of 16 die misbruikt worden door oudere mannen. En heel veel meisjes die lesbisch zijn, zijn vroeger misbruikt.”

    Orbán-de Haas zegt in Fabulous Mama dat ze aan haar twee oudste kinderen (een meisje van 6 en een jongen van 4) al kan zien dat ze niet lesbisch en homo zijn. “Maar als ze het worden, heb ik het gevoel dat wij als ouders iets fout hebben gedaan.”

    Dit alles samengevoegd door Koelman in een satirische brief bedoeld om duidelijk te maken wat deze RKK mevrouw aan kan richten door haar steeds.

    Jammer genoeg nu over het hoofd van de moeder van Tim, wat hier verder helemaal niets mee te maken heeft en wat wel heel ondoordacht is, daar hij verder geen rekening lijkt te houden met haar gevoelens.
    Dus feitelijk doet hij hetzelfde, als hij Mariska Orbán-de Haas verwijt.
    Namelijk misbruik maken van de gevoelens van mensen voor persoonlijke winst, ook al gaat dat onder het mom van gewin voor anderen.
    avatar
    Caspar


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Re: Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  Caspar 18.12.12 11:56

    Het komt mij voor dat de HEER en de DAME te veel aandacht krijgen.
    Koelman komt over als derderangs roddeljournalist.
    Mariska Orbán-de Haas komt over als de bekende kip zonder kop.

    Zonde van het papier waarop hun flutmeningen gedrukt worden.

    Gesponsorde inhoud


    Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman Empty Re: Lieve moeder van Tim Ribberink - Koelman

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 27.04.24 12:28