Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Mariakat 22.07.12 13:13

    Ben je interessant of geïnteresseerd?


    Ben je interessant of geïnteresseerd? ImagesCA1EA1ME1

    Veel mensen geloven dat de weg naar succes te maken heeft met interessant zijn—opscheppen of als iemand anders doen. Veel tieners kunnen bijvoorbeeld niet begrijpen waarom ze niet populair zijn. Als kinderen hebben ze geleerd dat je om aandacht te krijgen je een beetje drukte moet maken; zo interessant mogelijk moet zijn.

    Toch maakt het interessant doen een tiener niet populair.
    Om hun gebrek aan populariteit op te lossen kunnen ze wellicht besluiten om mensen te verachten of om eenlingen te worden. Of ze proberen stoer te doen met: roken, drinken, graffiti, stelen, drugs, sex, wapens, enz.

    Proberen interessant te doen kan het leven van een volwassene net zo goed ruïneren. Opschepperige werknemers, egocentrische managers en gewichtige zakeneigenaars doen het zelden lang goed.
    Het geheim voor populariteit is niet om interessant te doen, maar om geïnteresseerd te zijn.

    Als je een acteur op het podium bent, ben je interessant als je acteert. Sprekers op seminars zijn interessant. Komieken, modellen en goochelaars zijn interessant.

    Toch zijn mensen die in het gewone leven op een één op één basis interessant proberen te zijn erg irritant. Ze doen alleen dingen om je aandacht of bewondering te krijgen wat na een tijdje behoorlijk vermoeiend kan zijn.
    Als je wilt dat mensen met je samenwerken, je aardig vinden of zich open opstellen tegenover je, dan moet je geïnteresseerd zijn.

    Vijf Manieren om Populairder te worden:

    1. Streef ernaar om je aandacht te verplaatsen van je zelf naar anderen. Je kan zelf je aandacht op dingen in je buurt richten, probeer het eens. Dit is een grote verlichter van stress.
    2. Vind dingen in mensen die je interesseren. Dwing je zelf te zoeken naar interessante dingen. Je zult al snel merken dat je interesse hebt in mensen zonder er over na te denken.
    3. Als je ontdekt dat je doet als een ander, dan ben je interessant aan het doen. Stel eenvoudig belang in de persoon tegen over je en je zult je natuurlijker voelen. Je bent het effectiefst als je gewoonweg je zelf bent.
    4. Als iemand je nerveus of verlegen maakt, wordt geïnteresseerd in hen. Haal je aandacht van je zelf af en verplaats die naar de ander. Met oefening zul je kalm zijn, zelfs stoutmoedig.
    5. Concentreer je op hoe je anderen kunt helpen. Laat je interesse om mensen te helpen je neiging om interessant te doen vervangen. Je effectiviteit en populariteit zal de pan uit rijzen.

    Wanneer je geïnteresseerd bent zijn mensen gek op de interesse die je in hen hebt.
    Ze willen in je buurt zijn. Je bent populair.
    http://www.nietpratenmaarcommuniceren.nl/geinteresseerd

    Herken je bovenstaande?

    yopi
    yopi


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  yopi 22.07.12 14:46

    Ik herken het.
    Het probleem met dit soort populariteit is dat je vooral mensen aantrekt die alleen in zichzelf geinteresseerd zijn. Wat dan weer betekent dat je zelf nauwelijks aan bod komt.
    avatar
    marmot


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  marmot 10.08.12 17:42

    Bovenstaande berichten hebben ook volgens mij te maken met Ranking en linking.

    In verband hiermee zou ik de regeringspersoon die verantwoordelijk is voor de verplichte leesboekenlijst op de Middelbare scholen of zelfs in aangepaste vorm in het lager onderwijs bv in het filosofiepakket, hetadvies mee willen geven het boek van Elaine N.Aron "De kracht van zelfwaardering" op te nemen of te promoten.Niet iedereen op dat niveau zal het drect begrijpen, maar toch
    Het gaat over de het kennen van jezelf.


    Marmot
    avatar
    Caspar


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Caspar 11.08.12 13:52

    Laat iedereen zo’n button dragen dan is de uitgangspositie duidelijk.

    Ben je interessant of geïnteresseerd? Ilovemyselfg
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Mariakat 11.08.12 14:48

    marmot schreef:Bovenstaande berichten hebben ook volgens mij te maken met Ranking en linking.

    In verband hiermee zou ik de regeringspersoon die verantwoordelijk is voor de verplichte leesboekenlijst op de Middelbare scholen of zelfs in aangepaste vorm in het lager onderwijs bv in het filosofiepakket, hetadvies mee willen geven het boek van Elaine N.Aron "De kracht van zelfwaardering" op te nemen of te promoten.Niet iedereen op dat niveau zal het drect begrijpen, maar toch
    Het gaat over de het kennen van jezelf.
    Zegt me niets.
    Waar gaat dat over?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Mariakat 11.08.12 15:01

    yopi schreef:Ik herken het.
    Het probleem met dit soort populariteit is dat je vooral mensen aantrekt die alleen in zichzelf geinteresseerd zijn. Wat dan weer betekent dat je zelf nauwelijks aan bod komt.
    Sowieso, als je alle wijze raadgevingen opvolgt.

    Zo heb ik mijn hele leven geleerd en zelf gepromoot dat je anderen moet nemen voor wat ze zijn.
    Niet ondanks, maar met zijn fouten.

    Maar met het ouder worden kom ik steeds vaker tegen, dat dit maar zelden 2-richtingverkeer is.
    Als je niet reclame maakt voor jezelf en soms gewoon keihard je gang gaat, zoals je zelf wil en niet altijd eerst op de ander let, je altijd het onderspit zult moeten delven.

    Nu op mijn leeftijd nog evenwicht zien te vinden hierin is wel heel moeilijk en ik heb nu heel vaak de gedachte:
    Laat ieder maar in hun sop gaarkoken, als ze het niet zint wat ik doe, ze moeten mij ook maar eens nemen zoals ik ben, want ik ben er ook nog.
    Graag of niet.

    Maar niet heus, want het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
    Hoe anderen over me denken blijkt toch emotioneel belangrijk te zijn voor me. cyclops
    Ik probeer nu maar te leren, wie of wat het wel waard is of niet. scratch
    Maar ook dat wordt weer genoeg genuanceerd. king
    avatar
    Caspar


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Caspar 11.08.12 15:53

    Je komt geleidelijk tot de ontdekking dat idealen uit je opvoeding, met betrekking
    tot altruïsme, medeleven en solidariteit in de praktijk altijd problemen opleveren.
    Ben je daar namelijk te consequent in dan trek je zelf aan het kortste eind. Met
    alle frustratie van dien. Het blijft geven en nemen.
    avatar
    marmot


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  marmot 12.08.12 0:22

    Mariakat schreef:

    Zo heb ik mijn hele leven geleerd en zelf gepromoot dat je anderen moet nemen voor wat ze zijn.
    Niet ondanks, maar met zijn fouten.
    =========================================================

    Marmot schrijft:
    Ik heb inmiddels geleerd dat ik OOK mezelf moet nemen zoals ik ben. Niet ondanks maar MET mijn fouten.

    Dat bevalt mij beter.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Mariakat 12.08.12 9:17

    Zo is het ook een goeie Marmot.
    sunny

    Maar dan vooral voor mensen met een laag zelfbeeld.
    Niet voor psychopaten en narcisten.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je interessant of geïnteresseerd? Empty Re: Ben je interessant of geïnteresseerd?

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 20.05.24 20:22