3 plaatsers
Macht en wat er kennelijk bíj hoort.
marmot
- Bericht nummer 2
Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.
http://www.macht.nl/index.php?pagid=90
Heel normaal dus.Oorzaak en gevolg.
Natuurwetten... weet je wel.
marmot
marmot
- Bericht nummer 3
Maar toch is het zo afschuwelijk stompzinng en ook nog zielig, dat je er een misantroop van zou kunnen worden.
marmot
marmot
Mariakat- Admin
- Bericht nummer 4
Interessante gedachte.
Misschien ook niet zo vreemd, want wat is macht, en wat heb je er aan, als het geen gevolgen heeft en niet leidt tot het invullen van je diepste verlangen, of moet ik zeggen drang, tot voortzetting van het leven?
Misschien ook niet zo vreemd, want wat is macht, en wat heb je er aan, als het geen gevolgen heeft en niet leidt tot het invullen van je diepste verlangen, of moet ik zeggen drang, tot voortzetting van het leven?
Caspar
- Bericht nummer 5
Macht enz.
Hebben die mannen hun macht verkregen omdat ze nog zo primitief denken en reageren,
dus door hun woeste strijd om territorium - geld en invloed, of is het zo dat als ze eenmaal
macht hebben er andere regels gelden?
Volgens Roos Vonk staan vrouwen niet vast genoeg in hun schoenen:
"En daar zit de kneep: mannen met macht, geld en prestige zijn voor vrouwen
aantrekkelijk. Het is zelfs zo dat subtiele signalen van status (zoals een dure
auto op de achtergrond) vrouwen op het verkeerde been kunnen zetten: ze vinden
een man in een duur pak ook écht fysiek mooier en hebben zelf niet in de gaten
waar ˜m dat in zit".
( http://www.macht.nl/index.php?pagid=90 )
dus door hun woeste strijd om territorium - geld en invloed, of is het zo dat als ze eenmaal
macht hebben er andere regels gelden?
Volgens Roos Vonk staan vrouwen niet vast genoeg in hun schoenen:
"En daar zit de kneep: mannen met macht, geld en prestige zijn voor vrouwen
aantrekkelijk. Het is zelfs zo dat subtiele signalen van status (zoals een dure
auto op de achtergrond) vrouwen op het verkeerde been kunnen zetten: ze vinden
een man in een duur pak ook écht fysiek mooier en hebben zelf niet in de gaten
waar ˜m dat in zit".
( http://www.macht.nl/index.php?pagid=90 )
Mariakat- Admin
- Bericht nummer 6
Dat vrouwen machtige mannen aantrekkelijker vinden is oude koek en ook al lang verklaard uit de drang naar het beste gen voor hun nageslacht te verwerven.
Hierbij aangetekend:
"beste" is wel wat subjectief en voor verschillende uitleg vatbaar.
Ik dacht, dat het in dit nieuwe boek ging om de stelling dat machtige mannen zelf ook meer behoefte hebben aan sex.
Voor mij is dat nieuw.
Wel is het zo, dat zij meer in de gelegenheid zijn aan hun (ev. al bestaande) drang te toe te geven.
Dit werkt niet zo bij een machtige vrouw.
Maar wel bij een aantrekkelijke vrouw.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een aantrekkelijke vrouw, die veel fysieke aandacht trekt van mannen ook gemakkelijker en meer met sex bezig is.
Of het verlangen naar sex bij vrouwen dan ook groter zal zijn, durf ik niet zo direct te stellen.
Hierbij aangetekend:
"beste" is wel wat subjectief en voor verschillende uitleg vatbaar.
Ik dacht, dat het in dit nieuwe boek ging om de stelling dat machtige mannen zelf ook meer behoefte hebben aan sex.
Voor mij is dat nieuw.
Wel is het zo, dat zij meer in de gelegenheid zijn aan hun (ev. al bestaande) drang te toe te geven.
Dit werkt niet zo bij een machtige vrouw.
Maar wel bij een aantrekkelijke vrouw.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een aantrekkelijke vrouw, die veel fysieke aandacht trekt van mannen ook gemakkelijker en meer met sex bezig is.
Of het verlangen naar sex bij vrouwen dan ook groter zal zijn, durf ik niet zo direct te stellen.
Caspar
- Bericht nummer 7
Macht en waar het toe leidt
Vrouwen in machtsposities veroorzaken geen (sex)schandalen. Dit is een mannenmonopolie.Mariakat schreef :
................de stelling dat machtige mannen zelf ook meer behoefte hebben aan sex..........
................Dit werkt niet zo bij een machtige vrouw........
Dit is een andere categorie dan vrouwen die macht hebben en verantwoordelijkheid dragen...............dat een aantrekkelijke vrouw, die veel fysieke aandacht trekt..........