Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

Mag een rechtsstaat doden ?

Caspar

Mag een rechtsstaat doden ? Empty Mag een rechtsstaat doden ?

Bericht  Caspar 20.05.11 9:59

Mag een rechtsstaat doden?

zaterdag, 14 mei 2011 --- Marc Josten
    Mag een rechtsstaat doden?

.Ik vind van niet. En als een bevriende rechtsstaat zoals de VS dat doet,
    hoort de Nederlandse regering daar ferm stelling tegen te nemen.

Als special Amerikaanse troepen Osama Bin Laden met voorbedachte rade hebben gedood,
    dan is een ongewapende man niet gearresteerd en niet voor de rechter gebracht en zal de
    waarheid nooit kunnen worden onthuld aan alle mensen ter wereld.

Als Osama Bin Laden daadwerkelijk standrechtelijk is geëxecuteerd, dan zijn er vraagtekens
    te plaatsen bij de rechtmatigheid van een dergelijke moord. Het zou niet alleen een grove
    schending van het volkenrecht zijn, ook zouden de Verenigde Staten het recht op een eerlijk
    proces en het principe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, hebben opgeofferd.
    Terwijl de westerse maatschappij op deze rechtsstatelijke principes is gebaseerd.

enz.............

http://www.human.nl/index.php?option=com_resource&view=article&article=40783&Itemid=88

------------------------------------------
    My Reaction to Osama bin Laden’s Death

By Noam Chomsky --- May 6, 2011

It’s increasingly clear that the operation was a planned assassination, multiply
    violating elementary norms of international law.

We might ask ourselves how we would be reacting if Iraqi commandos landed at
    George W. Bush’s compound, assassinated him, and dumped his body in the Atlantic.

enz..............

http://www.guernicamag.com/blog/2652/noam_chomsky_my_reaction_to_os/
    Caspar

Mag een rechtsstaat doden ? Empty Mag een rechtsstaat doden ?

Bericht  Caspar 23.05.11 18:18

Een aanvulling van het commentaar van Noam Chomski n.a.v. reacties:

Chomsky: When Did America Completely Jettison the Rule of Law?

AlterNet / By Noam Chomsky --- May 22, 2011

In societies that profess some respect for law, suspects are apprehended and brought to fair trial.

After the assassination of bin Laden I received such a deluge of requests for comment that I was unable
    to respond individually, and on May 4 and later I sent an unedited form response instead, not intending for
    it to be posted, and expecting to write it up more fully and carefully later on. But it was posted, then circulated.
    That was followed but a deluge of reactions from all over the world. It is far from a scientific sample of
    course, but nevertheless, the tendencies may be of some interest.

Overwhelmingly, those from the “third world”were on the order of “thanks for saying what we think.” There
    were similar ones from the US, but many others were infuriated, often virtually hysterical, with almost no
    relation to the actual content of the posted form letter. That was true in particular of the posted or
    published responses brought to my attention. I have received a few requests to comment on several of these.
    Frankly, it seems to me superfluous.

If there is any interest, I’ll nevertheless find some time to do so. The original letter ends with the comment that
    “There is much more to say, but even the most obvious and elementary facts should provide us with a good deal to
    think about.” Here I will fill in some of the gaps,leaving the original otherwise unchanged in all essentials.

enzovoort....................................

http://www.alternet.org/story/151039/chomsky%3A_when_did_america_completely_jettison_the_rule_of_law?page=entire

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu 27.04.24 19:03