Dit topic verdient toch ook wel aandacht.
Iedere "club" moet af en toe wat aan reclame doen, maar vooral zelf en alle leden moeten af en toe hun "club" promoten.
Maar hoe doe je dat?
Een forum is geen biljardclub of gymnastiekvereniging.
Als mensen in een browser zoeken naar een filosofie forum of site, zitten we nergens of ver onderaan.
Direct bovenaan verschijnen we als ze zoeken op:
filosofie actieforumen de laatste keren dat ik zocht ook op
filosofiekaffee met (beter) of zonder spatie (kan ook).
Hoofdletters of kleine letters zijn niet belangrijk.
Dit was verrassend, daar de laatste keer dat ik dat deed, we ook ergens op de zoveelste bladzijde verschenen.
Het volgende is, wat ik zelf allemaal heb zitten bedenken de afgelopen tijd.
Promoting van je eigen site blijkt een noodzakelijk kwaad, als er veel forums en blogs zijn.
Vaak zijn deze even een tijdje heel erg actief en gaan dan weer even snel weer ten onder.
De adds- bots zoals die van google en yahoo en bing speuren het net af naar site waar veel geplaatst wordt en waar veel aangeklikt wordt.
Die zijn nl. gunstig voor reclame.
Daarom is het gunstig om veel berichtjes geplaatst te krijgen, als je ook ver bovenaan in de browserlijsten wil komen te staan.
Veel variatie in de onderwerpen geeftt een zeer veel groter publiek.
Zien uit te vissen welke onderwerpen het meest in het oog lopen.
Dat kan het laatste nieuws zijn, maar ook de laatste nieuwe dingen die er te koop zijn en hot items zijn.
Belangrijk hierin is niet te vergeten wat het doel en de doelgrope is van ons forum.
Niet nederlandse teksten zijn geen trekkers voor nederlandse lezers en schrijvers en dienen alleen geplaatst te worden als een quote uit een artikel van buitenaf, met uitleg en doelomschrijving voor het bedoelde topic.
Voor promoting is het ook belangrijk om minstens één karakteristiek steekwoord in je bericht te hebben, dat naar deze site trekt.
Ik ga eerst onze forumnaam en omschrijving in mijn onderschrift zetten en dan nog wat steekhoudends verzinnen.
Die komt dan mee in elk bericht.
Misschien kunnen jullie ook zoiets verzinnen?
Wat natuurlijk het meeste nut heeft, is zelf, als je op andere sites schrijft, iets in je onderschrift zetten of in je berichten, wat overeenkomt met iets wat ook hier is geplaatst.
Of als je een document aan wil geven of een site met veel documentatie kan er ook eens een link naar hier geplaatst worden.
Dat ligt echter allemaal wat gevoeliger, want niet iedere site manager vind het goed, dat je naar andere sites linkt of dat er "gestuurd" wordt en sommigen staan dat absoluut niet toe.
Maar er zijn ook veel sites, die een linken afdeling hebben.
Misschien nuttig om daar eens te kijken.
Als ik het helemaal alleen moet doen, is dat lastig, want de wereld is heel klein en je ziet vaak op meerdere goed lopen fora dezelfde leden, ook al zijn ze vaak onder een andere naam.
Door ervaring leer je ze wel kennen.
Ook heb ik zitten overwegen om onze link te laten plaatsen op verschillende startpagina's.
Dat hoeft niet alleen van een filosofie discussie forum te zijn. Ook algemene fora hebben vaak een hoekje voor de meer persoonlijke dingen onder de noemer, psychologie of welzijn.
Meerderen zijn dan misschien ook gebaat bij een link naar ons forum.
Het daadwerkelijk actie daarvoor ondernemen zal ik dan op me nemen, maar ook weer hier;
Er zijn zoveel startpagina's en ander sites en fora, dat ik dat natuurlijk het liefst alleen op de meest nuttige wil doen.
Een nuttige is er één met heel veel klikken.
Misschien hebben jullie wat dat betreft nog wat suggesties.
Dan graag de link ervan hier.
Dan kan ik kijken of wij ook daarop geplaatst kunnen worden.
Dit alles overwegende, heb ik dit toch maar eens op "schrift" gesteld en vraag bij deze of jullie hier wat mee kunnen of dat jullie nog andere ideeën hebt.
Pieker er maar even over.
Niet te lang