Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Wilders woest om cartoon

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wilders woest om cartoon Empty Wilders woest om cartoon

    Bericht  Mariakat 12.02.11 10:42

    Wilders woest om cartoon

    De spotprent is een 'walgelijk en ziekelijke vertoning’

    Wilders woest om cartoon Slide-1


    Leider van de PVV Geert Wilders is woedend op het weblog van de VARA Joop.nl. Op de website is een cartoon te zien waarop de tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog.
    “Een walgelijke cartoon. Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman,” aldus Wilders. In de talkshow maakt ook PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer Machiel de Graaf zijn opwachting. Verder vindt Wilders dat er bij de VARA ‘zieke geesten’ rondlopen.
    Eerder uitte Wilders zijn ontevreden over de cartoon tegenover Elsevier.nl. Hij noemde de cartoon ‘walgelijk en ziekelijke vertoning’. Op de spotprent in kwestie worden vijf allochtonen getoond die in een gevangenkamp in de rij staan. Ze hebben een letter T van tuig op hun kleding. Wilders wijst in legeruniform de weg naar de douche. In de Tweede Wereldoorlog werden onder meer joden door de Nazi’s in concentratiekampen naar de douches geleid, waar ze werden vergast.
    De PVV wil tuigdorpen – containers buiten de bebouwde kom – opzetten voor personen die veelvuldig voor overlast zorgen.

    Op dit moment is Joop.nl niet bereikbaar. Er zou onderhoud gepleegd worden.

    http://nieuws.nl.msn.com/home/wilders-woest-om-cartoon
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  Mariakat 12.02.11 10:43

    Dit is één van de keren dat ik smakelijk moet lachen, om een zeer onsmakelijke grap.
    lol! lol! lol!
    Ook al is dit soort spotprenten natuurlijk, evenals vele anderen beneden alle peil.
    En me dus eigenlijk heel erg moet schamen.
    Embarassed Embarassed Embarassed



    Maar het lachen heeft de overhand
    lol! lol! lol!
    Ik ben nu eenmaal ook geen heilige.
    Embarassed Embarassed Embarassed
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  Mariakat 12.02.11 11:19


    Geert Wilders verbolgen over cartoon op VARA-website

    vrijdag 11 februari 2011 20:48

    VARA-weblog joop.nl heeft vrijdag een cartoon geplaatst waarin de 'tuigdorpen' die PVV-leider Geert Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog. Wilders reageert verbolgen.

    Wilders woest om cartoon A8bd86e7-1810-448e-90ab-6f19b0df1354_cartoonjoop11feb2

    De bewuste cartoon (bron: Joop.nl)



    De cartoon is gemaakt door tekenaar Adriaan Soeterbroek.

    Op de afbeelding is een vijftal mensen van allochtone afkomst te zien, dat in een gevangenenkamp in de rij staat. Op hun
    kleding dragen ze de 'T' van 'tuig'.

    Vooraan wijst een in uniform gehulde Wilders hen de weg naar de 'douche'.

    Rillingen
    Wilders reageert tegenover elsevier.nl woedend op de tekening. 'Wat een walgelijke en ziekelijke cartoon,' zegt de PVV-leider.

    'Ik krijg er de rillingen van over mijn rug. Het zegt genoeg dat dit op een website van de VARA staat.'

    De PVV kwam vandaag met het voorstel mensen die in twee jaar tijd drie keer voor overlast zorgen, samen in een containerdorp buiten de bebouwde kom te plaatsen.

    Door Jeroen Langelaar
    Origineel bericht en werkende linken zie:
    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/289163/Geert-Wilders-verbolgen-over-cartoon-op-VARAwebsite.htm



    Laatst aangepast door Mariakat op 12.02.11 13:20; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Dit zag ik later pas.)
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  Mariakat 12.02.11 11:26

    Mariakat schreef:Dit is één van de keren dat ik smakelijk moet lachen, om een zeer onsmakelijke grap.

    Herstel.
    Eigenlijk lach ik niet om de onsmakelijke grap, maar om de grap die Geert uithaald, door nu zo te reageren.
    avatar
    Caspar


    Wilders woest om cartoon Empty Cartoon

    Bericht  Caspar 12.02.11 13:04

    Wilders reageert verbolgen: "Een walgelijke cartoon. Hij moet acuut van die website af"

    Wilders heeft gelijk: misschien is dit majesteitsschennis.



    (tekst aangepast)


    Laatst aangepast door Caspar op 12.02.11 23:51; in totaal 1 keer bewerkt
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  Mariakat 12.02.11 13:26

    Zo zie je maar weer.
    Ieder redeneert, volgens zijn eigen overtuigingen.
    En dat blijft subjectief.

    De anti islam cartoon, waarover de Moslims zo verbolgen waren, worden gebagatelliseerd, en degenen die hierdoor gekwetst werden moesten het maar nemen onder de noemer van vrijheid van meningsuiting, maar deze cartoon wordt als beneden alle peil gezien.

    Dat is wat ik noem, met twee maten meten.
    Ik kan me daar kwaad om maken, of er heel hard mee lachen.

    Feitelijk zijn dit soort cartoons altijd beneden alle peil.
    avatar
    marmot


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  marmot 12.02.11 13:37

    Mariakat...Feitelijk zijn dit soort cartoons altijd beneden alle peil.


    Mee eens mariakat. Het is geweld en het lokt gewel uit.Daar zal Dhr wielders mogelijk/hopelijk ook weer een lesje uit kunnen trekken.

    Vaak weet je of voel je iets pas echt als je een koekje van eigen deeg krijgt.

    marmot.












    avatar
    Caspar


    Wilders woest om cartoon Empty Cartoon

    Bericht  Caspar 12.02.11 13:58

    Mariakat schreef:
    Feitelijk zijn dit soort cartoons altijd beneden alle peil.
    Die cartoons zijn broodnodig; ze brengen in beeld wat met woorden niet voldoende overkomt.
    Maar Wilders vindt dat hij iedereen te kijk mag zetten zoals het hem goeddunkt.
    Daarbij denkt hij ook dat hij boven de massa verheven is en majesteit mag je niet beledigen.

    Overigens : deze cartoon is niet grappig, wel treffend.
    avatar
    marmot


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  marmot 13.02.11 11:47

    Er zijn ook spotprenten te maken die ontvangen worden met een glimlach, ook door diegene die het betreft.

    Kritiek leveren is meestal funest voor relaties.

    Neemt niet weg dat je als mens en samenleving wel assertief kan en mag zijn.



    marmot

    Gesponsorde inhoud


    Wilders woest om cartoon Empty Re: Wilders woest om cartoon

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 17.05.24 9:44