Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose  Empty Verloren Jaren - Film over een eerste psychose

    Bericht  Mariakat 10.02.11 11:23

    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose




    ‘Verloren Jaren’ na acht maanden

    december 15th, 2010 ·

    Als je op de filmacademie zit heb je de garantie dat je eindexamenfilm op televisie uitgezonden zal worden en daarnaast in ieder geval op de grote filmfestivals in Nederland zal worden vertoond. Bas heeft gedurende zijn herstel drie pogingen gedaan alsnog te mogen afstuderen met een eindexamenfilm aan de filmacademie. Het laatste verzoek betrof een voorstel met de film ‘Verloren Jaren’ af te mogen studeren toen er een scenario lag en de financiering rond was. Helaas was het voor Bas niet meer mogelijk zijn studie aan de Nederlandse Film en Televisie Academie af te ronden. Dan maar op eigen kracht doen, in de hoop met de film ‘Verloren Jaren’ een plaatsje binnen de Nederlandse filmwereld te kunnen veroveren.

    Acht maanden geleden, op dinsdag 13 april 2010, vond de voorpremière van de film ‘Verloren Jaren’ plaats in het Filmhuis Den Haag. De dag erna ging de film in première tijdens het Voorjaarscongres van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. En sinds 15 april 2010 is de film gratis in HD-kwaliteit via deze site te bekijken.

    Kort erna is een korte introductie op de film op internet gepubliceerd. De introductie bestaat uit interviews met producent Robert Labruyère, directeur zorg van Parnassia, Ellen van Hummel, en directeur Hans Sijbesma van geneesmiddelenfabrikant AstraZeneca.
    De afgelopen acht maanden is het introductiefilmpje zo’n 3500 keer bekeken.
    http://www.verlorenjaren.nl/
    avatar
    Caspar


    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose  Empty Verlore jaren

    Bericht  Caspar 11.02.11 4:46

    Voor mij als buitenstaander : onbegrijpelijk,egotripperig hollands toneel.
    Wat is er met een éérste psychose?? en wat met de volgende psychosen ???
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose  Empty Re: Verloren Jaren - Film over een eerste psychose

    Bericht  Mariakat 11.02.11 7:59

    Verloren Jaren from Verloren Jaren on Vimeo.



    Ik wilde dit even vastleggen voor mezelf en misschien voor anderen, die interesse hebben in deze ziekte.
    Niet zozeer vanwege de filmische kwaliteiten.
    Ik heb de film zelf nog niet gezien.

    Het ging er mij vnl. om, dat ik het verschijnsel "psychose" zo fascinerend vind.
    Niet uit sensatie zin, maar omdat ik het in mijn omgeving tegengekomen ben, boeit mij feitelijk alles, wat ik er over te pakken kan krijgen.


    Gesponsorde inhoud


    Verloren Jaren - Film over een eerste psychose  Empty Re: Verloren Jaren - Film over een eerste psychose

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 06.05.24 20:58