Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    Volgens Maria Magdalena

    avatar
    Caspar


    Volgens Maria Magdalena Empty Volgens Maria Magdalena

    Bericht  Caspar 18.01.11 14:45

    Volgens Maria Magdalena van Marianne Fredriksson

    citaat :
    Op een dag zocht ik iets op in de bibliotheek Nag Hammadi. Toevallig stuitte ik
    daarbij op de bewaard gebleven fragmenten van het evangelie volgens Maria
    Magdalena. Daarin zet ze uiteen wat Jezus tegen haar gezegd heeft in persoonlijke
    gesprekken. Onder andere: "Maakt u geen regels van hetgeen ik u heb geopenbaard.
    Maakt u geen wetten zoals de wetgeleerden dat doen." En het trof me dat hier
    misschien iemand was met oren om te horen, ogen om te zien en verstand om te
    begrijpen. De leerling van wie Jezus het meeste hield. En een vrouw die niet de
    macht had om invloed uit te oefenen. Zo werd mijn Maria Magdalena geboren.
    ------------------
    Wat zou de christelijke godsdienst er anders uitgezien hebben als de rol van
    Maria Magdalena op haar waarde was geschat. Ze is door de apostelen aan de
    kant geschoven want het kon toch niet waar zijn dat er een vrouw zou prediken
    en de heilsleer verkondigen. Een vrouw diende te luisteren en onderdanig te zijn.



      Het is nu 13.05.24 14:52