Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Het Vlaams Blok in elk van ons - Manu Claeys

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Het Vlaams Blok in elk van ons - Manu Claeys Empty Het Vlaams Blok in elk van ons - Manu Claeys

    Bericht  Mariakat 15.01.11 23:54


    Het Vlaams Blok in elk van ons


    auteur: Manu Claeys

    Vooraf

    Wat volgt verscheen, enigszins ingekort, tussen 23 en 30 december 2000 als een lange lezersbrief in de krant De Standaard. De zeven stukken maakten velerlei reacties los, wat leidde tot het Naschrift opgenomen achterin deze bundel.

    Dit is een what's the problem? in minstens twee betekenissen. Wat kan het probleem zijn en hoe problematisch is dat dan wel? Het is evangelie noch zwartboek, maar veeleer een sprong in het duister die de in politiek gevaarlijke tijden wat muf geworden boutade negeert dat een dwaas meer vragen kan bedenken dan honderd wijzen beantwoorden kunnen.

    Het is wellicht niet meer dan een zuiveringsritueel, zoals sociologen dat noemen.

    Het is, mijns inziens, vooral een essay, een poging om de gebalde luim van een protestsong te versmelten met de bijna onvermijdelijk gedragen ernst van een cantate.

    Wie zich persoonlijk beledigd of aangevallen voelt, heeft het punt gemist. Wie nestbevuiling vermoedt, miskent de mogelijke schoonheid van een mea culpa.
    avatar
    Caspar


    Het Vlaams Blok in elk van ons - Manu Claeys Empty Vlaams blok

    Bericht  Caspar 16.01.11 21:49

    Gelezen en in verwarring achter gebleven.
    Krijg zo'n gevoel alsof ik mijn hand in een wespennest gestoken heb.

    Ik ga dit nog eens rustig doornemen.

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 27.04.24 5:46