Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Proficiat

    avatar
    Caspar


    Proficiat Empty Proficiat

    Bericht  Caspar 13.10.10 19:28

    http://www.lanacion.cl/

    Proficiat Knipselav
    avatar
    Caspar


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Caspar 14.10.10 7:20

    Two months, nine days, and eight hours after their ordeal began, the last of 33 miners trapped in a hole a half mile under Chile was delivered to the earth's surface.

    After night fell on the mine on Wednesday, the last of the miners was pulled to safety at 9:55 p.m. local time, stepping into the embrace of family members and an electrified nation.

    http://www.nytimes.com/2010/10/14/world/americas/14chile.html?_r=1&nl=todaysheadlines&emc=globaleua1

    Proficiat Delaatste
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Mariakat 14.10.10 10:08

    Wowwww cheers cheers

    Ik heb eergisteravond vanaf 11.00 uur tot 1.30 uur TV gekeken, aan het begin van de rechtstreekse uitzending.
    Niet continue hoor. Shocked

    Gisterochtend het eerste werk 's morgens zag ik, dat om 5.00 uur onze tijd de eerste "kompel" was bovengehaald.
    De hele dag bijna heeft de TV aangestaan.
    Wat zou de kijkdichtheid zijn geweest over de hele wereld?

    Deze "kompels" zijn hun werkloos, maar zij (en hun managers) hoeven nooit meer te werken als ze slim zijn.

    Er wordt vast ooit (vrij snel, denk ik) een film over uitgebracht.
    Die wil ik zeker zien.
    avatar
    Caspar


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Caspar 14.10.10 10:15

    Van de TV heb ik maar een paar flitsen gezien.
    Heb me wel afgevraagd wat hun eerstvolgende grote wens zou zijn:

    een uur lang ongestoord in een warm bad.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Mariakat 22.10.10 17:24

    Deze las ik op Theoloog.
    Toch een heel groot gedeelte van de mensen op de wereld die dit kunnen onderschrijven.
    En niet alleen de christenen.

    Chileense mijnwerkers godzijdank gered!
    Heel de wereld keek mee via de televisie of Internet naar de redding van de 33 mijnwerkers in Chili, die 70 dagen 700 meter onder de grond vastzaten. Het viel op dat ze bijna allemaal in hun eerste reactie ook God bedankten. De president van Chili en familieleden van de mijnwerkers deden dat ook.
    Als je er even over nadenkt moet dat niet-gelovige westerlingen vreemd in de oren klinken. Waarom zou je God bedanken? Het waren toch de reddingswerkers die de klus hebben geklaard? God heeft toch niet dat gat geboord en de capsule omhooggetrokken? Dus moet je die reddingswerkers bedanken. Maar misschien is zelfs dat eigenlijk al onzinnig: die lui deden gewoon hun werk, liepen geen gevaar en werden er dik voor betaald.
    En verder was het een kwestie van toeval: dat ze een schuilruimte vonden na de explosie, dat de reddingscapsule niet bleef steken etc. Ook daarvoor hoef je niemand te bedanken, zeker God niet.
    Maar toch: het is goed God dankbaar te zijn, ook voor wat andere mensen doen en voor gelukkig toeval. Het doordringt je ervan dat uiteindelijk alles wat je in leven hebt, gekregen is. Alles is een geschenk.

    Het gaat me om de laatste regels.
    En als we die levenshouding en dat inzicht kwijt raken, worden we cynisch calculerende burgers die alles en alle mensen alleen berekenen naar hun economische waarde.

    Ik denk dan:
    Is dat wel zo?
    avatar
    Caspar


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Caspar 22.10.10 18:37

    Maar toch: het is goed God dankbaar te zijn, ook voor wat andere mensen doen en voor gelukkig toeval.
    Het doordringt je ervan dat uiteindelijk alles wat je in leven hebt, gekregen is. Alles is een geschenk.
    Het 'goede' en ook het 'kwade' krijgen we cadeau.
    Moet ik me beklagen over het kwade en dankbaar zijn voor het goede ?
    Dat doe ik natuurlijk, maar bij wie kan ik terecht? God ?

    De nabestaanden van de grote aantallen mijnwerkers in China die hun leven erbij inschoten zullen niet op de
    eerste plaats aan God denken maar aan hun directie voor wie de winst alles is en een mensenleven niets.



    Gesponsorde inhoud


    Proficiat Empty Re: Proficiat

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 19.05.24 21:23