Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Wat doen jullie met heel warm weer?

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Mariakat 27.06.10 11:47

    Ook eens een zeur topic. Embarassed

    Met heel warm weer sluit ik me op in mijn huis.
    Gordijnen, luiken en screens dicht zogauw de zon erin komt en ramen en deuren dicht zogauw het buiten warmer is dan binnen.
    's Avonds na 10.00 alles wagenwijd open tot minstens 11.30 uur beneden.
    Als de hitte al heeft toegeslagen, ga ik vaak pas om 1.30 uur (of nog later) naar bed.
    Beloof ik mezelf, dat ik op het heetst van de dag een tukje mag doen.

    En dan boven alles 's nachts wat minder, op zo'n manier, dat als het gaat waaien en/onweer niet alles kapot kan slaan.
    Gelukkig kan ik dit alles zelf regelen, daar ik het grootste gedeelte van de tijd thuis kan zijn.

    Ik kan niet tegen oververhitting, daar ik dan migraine krijg, dus ik houd me de hele dag stilletjes.
    Na een paar dagen echter wordt juist dat stilzitten me weer noodlottig, daar ik helemaal verstijf en ook een geestelijke depressie om de hoek komt kijken. Wat doen jullie met heel warm weer? Icon_sad
    Dan maar wat vaker een koude (lauwe Wat doen jullie met heel warm weer? Icon_wink ) douche of bad.
    En maar bidden, dat het niet te lang duurt. Wat doen jullie met heel warm weer? Icon_tongue

    Genoeg gezeurd.
    Ik gun iedereen, die er tegen kan, een hittegolf, vooral als ze niet hoeven te werken.
    Ikzelf vind mijn pc een heerlijk maatje in dit soort tijden. Wat doen jullie met heel warm weer? Icon_biggrin
    Very Happy Very Happy
    Pangaea
    Pangaea


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Pangaea 28.06.10 15:46

    Snel mijn werk afronden (ben nogal flexibel daarin) en snel naar buiten!
    Met een luchtbedje in een park of stadstuin in korte broek onder een boom. Cool

    Inderdaad is het slim om je ramen en gordijnen (aan de zon kant) dicht te houden.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Mariakat 03.07.10 9:41

    Zo, de ergste warmte is hier weg.
    Gisteravond een onweersbui gehad en het heeft flink geregend de hele avond.

    Nu is het heerlijk met alle deuren en ramen open.
    Op tijd maar weer alles aan de zonkant sluiten.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Mariakat 03.07.10 11:12

    Mijn reactie op een bericht, dat ik vandaag las.
    **** schreef:*** was twee weken depressie-vrij. Maar die is vandaag weer goed teruggekomen. Wat een k**.
    Balen.
    Ik begrijp het helemaal.
    Denk aan je zout.

    Veel zweten (merk je niet zo met dit weer, veel verdampt direct, maar je verliest meer dan je denkt), Arrow zout kwijt raken, Arrow lage bloeddruk, Arrow zwak, ziek en misselijk, sjagrijnig en/of depressief.
    Zijn directe relaties.

    Pak een cup a soup tussendoor zou ik zeggen.
    Pangaea
    Pangaea


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Pangaea 21.07.10 16:23

    Mariakat schreef:Pak een cup a soup tussendoor zou ik zeggen.

    Krijgen we niet al genoeg zout binnen?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Mariakat 22.07.10 13:38

    Als je veel transpireert en toch geen last krijgt van oa. duizeligheid, zwakte, hoofdpijn, niet te lessen dorst, ook niet na het drinken van 2 glazen water, sjagrijnigheid en/of depressie, gewichtsverlies (door uitdroging), zul je waarschijnlijk nog genoeg zout bij je hebben.
    Er kunnen nog veel meer verschijnselen zijn.

    Mensen, die zich na 2 dagen hevig transpireren lichaamlijk en/of geestelijk heel anders voelen als normaal, moeten eerst aan zout tekort denken,
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Mariakat 22.07.10 13:42

    Biologie
    Keukenzout is een essentieel bestanddeel van de intracellulaire en vooral van de extracellulaire vloeistof van mens en dier. Dieren, zoals koeien, likken het zout van zoutstenen, mensen nemen het op via het eten.

    Alle mensen hebben zout nodig om gezond te blijven, maar wel minder dan wat vaak wordt aangenomen. Als het erg warm weer is, worden er druppeltjes in de vorm van transpiratie (zweet) uitgescheiden, die bestaan uit zout en water. Door dit zweten is er een verlies van vocht, dat moet worden aangevuld door te drinken. Het verlies van zout wordt - zoals reeds gesteld - gecompenseerd in ons eten. Bij zeer zwaar transpireren kan er eventueel een zouttekort ontstaan.
    Wikipedia - Keukenzout

    Gesponsorde inhoud


    Wat doen jullie met heel warm weer? Empty Re: Wat doen jullie met heel warm weer?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 17.05.24 5:03