Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    Ziet onze Admin het licht? (of ook: Nietzsche als bijbelboek schrijver revisited)

    Socrates
    Socrates


    Ziet onze Admin het licht? (of ook: Nietzsche als bijbelboek schrijver revisited) Empty Ziet onze Admin het licht? (of ook: Nietzsche als bijbelboek schrijver revisited)

    Bericht  Socrates 01.07.15 14:53

    Aangezien een deel van het forum op arbitraire persoonlijke voorkeur van/door onze admin op slot is gegooid, dan maar hier verder;

    Ik schreef eerder een topic genaamd;  "Nietzsche, eigenlijk de zoveelste bijbelboeken bijdrager.", waarin ik het volgende stelde naar aanleiding van de veel gehoorde klacht van freethinkers dat de bijbel waardeloos is, want multi-interpretabel;

    Want kijk maar hoe hij hier getypeerd wordt:

    Het is opvallend hoeveel verwantschap Vissers Nietzsche-interpretatie vertoont met oosterse filosofieën zoals het taoïsme en boeddhisme, die ook de nadruk leggen op het loslaten van gehechtheden en vastomlijnde doelen. Zijn uitleg toont eens te meer dat Nietzsche’s werk, waarin op gepassioneerde wijze met De Waarheid wordt afgerekend, juist openstaat voor een belichting vanuit vele verschillende waarheden of perspectieven

    Zo grappig dat wat nu bij Nietzsche als Kwaliteit wordt aangemerkt, door Weldenkende Freethinkers bij de bijbel als Diskwalificatie te boek staat.

    Ach, ze weten nu eenmaal niet beter onze qua geestelijke ontwikkeling nog peuters zijnde vrienden en vriendinnen van FT.  lol!

    Nu valt vandaag mijn oog op een interessant FT topic, waarin onze admin zich (wanhopig?, onbegrijpend?, zich verbazend?) het volgende afvraagt;

    Hoe is het mogelijk dat 2 mensen zo'n spotprent zo verschillend zien?

    Maar beste Mariakat, als dat al met een spotprent kan, hoe moet dat dan wel niet mogelijk zijn met een complex en uitgebreid boek als de bijbel?

    Wat NOG VEEL grappiger is, is dat dit (geestelijke) principe ook beschreven staat in de bijbel als "de Babylonische spraakverwarring". Wist je dat dan niet vraag ik me af? Hoe dom moet/kan je zijn, vraag ik me dan weer af ...

    study

      Het is nu 17.05.24 5:35