Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Schietvergunning

    avatar
    Caspar


    Schietvergunning Empty Schietvergunning

    Bericht  Caspar 24.12.14 14:27

    'Winkelier met sportvergunning mag schieten op inbrekers'

    24/12/2014

    Een winkelier die slechts een wapenvergunning heeft voor sportief of recreatief gebruik mag zijn
    revolver toch gebruiken om op inbrekers te schieten. Dat is de opmerkelijke conclusie van een arrest
    van de Raad van State.

    De Tijd bericht over het arrest:
    De aanleiding tot het arrest is een opticien die in 2011 's nachts twee inbrekers betrapte in zijn zaak.
    Hij schoot met zijn revolver een van de inbrekers in zijn kaak.

    Zowel de provinciegouverneur van Antwerpen als de minister van Justitie waren destijds van oordeel
    dat de opticien misbruik had gemaakt van zijn sportwapen. Zijn wapenvergunning werd geschorst.
    Maar de Raad van State oordeelt nu dat een sportvergunning volstaat en vernietigt de schorsing.

    http://www.knack.be/nieuws/belgie/winkelier-met-sportvergunning-mag-schieten-op-inbrekers/article-normal-520761.html
    avatar
    marmot


    Schietvergunning Empty Re: Schietvergunning

    Bericht  marmot 25.12.14 0:15

    Het lijkt me wel bijzonder en roept bij mij vragen op.

    Ik zou toch wel wat meer willen weten over de omstandigheden waarop en waarom die schieting heeft plaatsgevonden.

    Noodzakelijke zelfverdediging en dat soort zaken.

    Als het gaat om leven of dood is het wel of niet in het bezit hebben van een vergunning een vuurwapen te gebruiken toch niet van belang.
    Op het moment van een levensbedreigende situatie zou je dus moeten kunnen beslissen over de manier waarop je je leven zou kunnen redden, en het vuurwapen dan maar niet gebruiken vanwege het niet hebben van een vergunning.Te gek voor woorden toch

    Mij interesseert meer de vraag of het nodig was het te gebruiken.

    Als je vanaf je balkon de via de tuin vluchtende inbreker doodschiet ben je niet goed bezig.



    marmot
    avatar
    Caspar


    Schietvergunning Empty Vogelvrij

    Bericht  Caspar 26.12.14 11:17

    Oplossing:

    Mijn voorstel: we verklaren inbrekers vogelvrij zolang ze een bedreiging vormen.
    avatar
    marmot


    Schietvergunning Empty Re: Schietvergunning

    Bericht  marmot 26.12.14 12:07

    Zie hier..... een voorbeeld van de stelling  Peter Hagoort.


    met vriendelijke groet,
    Marmot

    Gesponsorde inhoud


    Schietvergunning Empty Re: Schietvergunning

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 26.04.24 10:52