Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Mens.

    avatar
    marmot


    Mens. Empty Mens.

    Bericht  marmot 16.11.13 12:34

    Als het gaat over veranderen anders denken voelen en handelen , en hoe moeilijk dat is kom ik in gedachten vaak bij een cene in de film Blade Runner.


    Blade Runner.

    Een van de replicanten in die film gespeeld door Rutger Houwer komt via via bij zijn schepper/ ontwerper.. een genetisch ingenieur met het verzoek van hem een gewoon mens te maken, vooral om langer te willen leven, zijn tijd om te mogen leven van 33 jaren was om veiligheidsredenen vooraf bij het ontwerp zo ingesteld.
    Deze genetisch ingenieur vertelde hem van de onmogelijkheid aan zijn verzoek te kunnen voldoen vanwege de reeds in gang gezette biologisch chemische consequenties die zijn DNA waren ingebouwd.
    avatar
    Guustaaf


    Mens. Empty RE: mens

    Bericht  Guustaaf 16.11.13 17:43

    Uit veel van je postings krijg ik de indruk dat je van mening bent dat de of een mens "nu eenmaal zo is als ie is"en dat daar niet veel aan te doen is. Ben ik absoluiut niet met je eens
    avatar
    marmot


    Mens. Empty Re: Mens.

    Bericht  marmot 16.11.13 18:32

    Het gaat mij om de wetmatigheden van de natuur waar we inmiddels gelukkig al veel van weten.
    Daarom weten we ook dat het complexer blijkt te zijn dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden.

    In het voorbeeld uit de film  "Blade Runner" kwam dat tot uiting, daar ging het over een zeg maar namaakmens een zgn replican.

    Het spijt me als ik de indruk heb gewekt dat ons brein we van gewapend beton zou zijn.

    Ikzelf verander elke dag wel een beetje, door wat ik lees hoor en opmerk.

    Er is soms een enkel inzicht nodig om die input van informatie in je brein een andere weg te laten volgen.Kort door de bocht gezegd.

    Psychtherapeuten  OA kunnen dat bewerkstelligen, als ze dat kunnen. Daarom is het ook zo,n moeilijk vak zo kan ik me voorstellen. Maar ook een dankbaar vak denk ik..



    marmot
    avatar
    Guustaaf


    Mens. Empty Re : mens

    Bericht  Guustaaf 16.11.13 18:54

    In een volgend leven?(o, heb je die zin nu weggehaald?)
    Ik zei  al eerder dat ik ff op theevisite was geweest bij God. En toen ik weg wou gaan, en al met de deur in mijn hand stond, zei ie, als je die Johannes  Calvijn tegenkomt, moet je die ff een ram voor zijn kop geven. Ik zeg Calvijn een ram voor zijn kop geven? Waarom dat? Hij zegt: doe nou niet net alsof je niet weet dat ie me voor gek zet. In doe catechismus van hem zegt ie: “De mens is niet in staat tot enigerlei goed en geneigd tot alle kwaad” Alsof ik een prutser ben! Laat trouwens maar , als ie thuiskomt geef ik hemzelf wel een ram. Ik zeg: is ie dan nog niet thuis gekomen? Nee, hij lijkt wel de verloren zoon. Ik denk, ff een geintje tussendoor, dus ik zeg: Nou dan gelooft ie zeker in reïncarnatie. Jezus man, reïncarnatie, da’s van de concurrent! Nou, dan mag je wel eens goed op je concurrentiepositie letten, zeg ik. Ze vinden het wat mooi allemaal. Nou ik hoor het al, jij weet ook niet wat reïncarnatie betekent. Wel hoor, zeg ik met opgestoken neus, dat kleine beetje latijn ken ik ook nog wel. Incarnatie betekent in het vlees, en re betekent opnieuw, dus reïncarnatie betekent “we mogen nog een keer” Ja…. letterlijk, dat weet ik ook wel, maar wat BETEKENT het nou? Dat zeg ik: we mogen nog een keer! Nee man, reïncarnatie betekent dat de directeur zegt: je bent gezakt, gedoubleerd, blijven zitten, je diploma niet gehaald. Staan die atheneum leerlingen van jou te juichen als ze gezakt zijn voor het einddiploma? Nee… dat niet natuurlijk. Nou dan! Ik zeg, hoe doe jij het dan?  O, ik geef de diploma ‘s gewoon weg. Gratis, voor niks, cadeau.
    avatar
    marmot


    Mens. Empty Re: Mens.

    Bericht  marmot 16.11.13 19:07

    Nieuw leven, nieuwe kansen voor hen die het moeten overdoen.Smile 



    Gesponsorde inhoud


    Mens. Empty Re: Mens.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 03.05.24 2:16