Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"[/

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"[/ Empty Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"[/

    Bericht  Mariakat 14.02.12 9:17

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3173321/2012/02/11/Er-zijn-geen-overtuigende-argumenten-om-de-wereldeconomie-koolstofvrij-te-maken.dhtml
    Het artikel in de Volkskrant bloklettert "Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"

    Bij het lezen van deze kop kon ik niet nalaten te lachen. Laughing
    En ben dan direct in de stemming, alles wat in zo'n artikel staat met een hele grote korrel zout te nemen.
    De schrijver hiervan heeft geen kaas gegeten, van nog niet de beginselen van scheikunde en biologie.

    Een economie, die zonder "koolstof" zou draaien?
    Ook al zou het mogelijk zijn?
    Ze bedoelen waarschijnlijk koolstofdioxide.
    Wat bedoelen ze daarmee?
    Zonder koolstof is er geen leven mogelijk.
    Alle organische verbindingen hebben C in zich.


    Dit valt op.
    Zelf heb ik heel sterk deze indruk:
    Dat we steeds eenzijdige berichten hoorden vanuit en na de hype van de film van AlGore.
    Alsof, die heel Amerika op zijn kop zette, daar waar Europa al 40 jaar aan zijn milieu aan het denken is.
    Dan weten we ook direct, dat er veel geld is gemoeid met research over dit onderwerp.
    Dat de gletchers aan het minderen zijn is al lang bekend.

    Verder denk ik dat helemaal niemand in deze artikelen genuanceerd denkt.
    Ieder praat slechts in zijn eigen straatje.
    Zeker hebben de sceptici gelijk als ze stellen, dat niet alle veranderingen van dit moment aan het CO2 gehalte geweten moet worden, omdat er normale fluctuaties zijn.

    Echter:
    Nooit ging het zo snel.
    Kijk naar de grafieken op deze bladzijde van Wiki
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Opwarming_van_de_Aarde

    Voor wie zich wil verdiepen
    http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/kv_gletsjers_smelten.html

    Volgens mij zijn beide theorieën waar en neutraliseren ze elkaar de laatste paar jaren, nu er weer veel zonneactiviteit is.
    Die is er altijd om de zoveel decennia met klimaat wisselingen en extremen tot gevolg.

    Wacht weer een aantal jaren tot de zon weer tot rust komt en de opwarm effecten en verschijnselen door CO2 zullen zich verdubbelen, is mijn stellige overtuiging.
    avatar
    Caspar


    Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"[/ Empty Re: Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken"[/

    Bericht  Caspar 14.02.12 17:21

    Opwarming ?

    Wat mij te doen staat: de discussie te volgen en proberen er iets van te begrijpen.

    Ik ben geen wetenschapper en geen milieukundige. Als de pessimisten gelijk hebben
    zal opwarming van de aarde grote gevolgen hebben en zal het energieverbruik resoluut
    teruggedrongen moeten worden. De Verenigde Staten nemen een kwart van het wereld-
    energieverbruik voor hun rekening en de vraag neemt alleen maar toe.

    Het is maar de vraag hoe onafhankelijk wetenschappers zijn; allicht zijn er mensen bij die
    bang zijn dat zij, of hun bedrijf / instituut / organisatie, straks de rekening moeten betalen.

    Er zijn onafhankelijke wetenschappers, maar er zijn er ook die met hun "Master's Voice" spreken.


      Het is nu 02.05.24 23:05