Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Beer is Cheaper than Therapy

    avatar
    Caspar


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  Caspar 24.11.11 14:10

    Beer is Cheaper than Therapy - Idfa-documentaire

    'Dit wordt een film die we hier niet willen zien', zei de woordvoerder van Fort Hood, de grootste legerbasis in Amerika.

    Medewerking aan een documentaire over getraumatiseerde oorlogsveteranen in de stad Killeen (Texas) waar de legerbasis
    gevestigd is, zat er niet in. De veteranen zelf te pakken krijgen bleek ook moeilijk. De meesten pleegden tussentijds
    zelfmoord, raakten gedeprimeerd of verdwenen in de gevangenis voordat er filmopnames gemaakt konden worden.

    Met veel moeite kreeg filmmaakster Simone de Vries toch een paar 'dode ogen' te spreken. Veteranen met een uitgedoofde
    angstaanjagend lege blik. 'Wij zijn alleen maar botten en vlees' zegt de jongen die regelmatig menselijk resten op
    moest ruimen. 'Behalve de hersenen'. Toen hij daarvan een stuk opraapte raakte hij ineens geëmotioneerd. Hij wist
    niet of hij iemands hersendeel met een jeugdherinnering of één met een recente herinnering in zijn hand had. Een
    andere geportretteerde liet zich net op tijd door zijn vrouw naar het ziekenhuis brengen omdat hij niet meer tegen
    gelukkige mensen kon, hij wilde de straat op om ze dood te slaan.

    De documentaire Beer Is Cheaper Than Therapy draait in het Nederlandse Competitie Programma.

    Nog te zien op het Idfa op 21 november om 14.30 uur in OBA, op 23 november om 17.45 uur in Munt 10,
    en op televisie op 23 november om 23.00 uur, op Nederland 2 bij de VPRO.

    http://www.zeppers.nl/nl/filmnl/beer-cheaper-therapy
    avatar
    marmot


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Re: Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  marmot 03.12.11 18:29

    Beer is Cheaper than Therapy


    Maar ook VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN.


    Ik hoorde van een onderdeeltje in ons brein dat te maken heeft met gevoel en/of emoties wat bij gevoelige mensen significant meetbaar kleiner blijk te zijn, wat ons de mogelijkheid geeft keuzes te maken WIE we naar het front sturen.
    Heel nuchter en realistisch gezien heeft het te maken met WAT HET ONS KOST aan persoonlijke en maatschappelijke ellende. Nog los van de kosten uitgedrukt in geld.


    marmot
    avatar
    Caspar


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Re: Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  Caspar 03.12.11 23:13

    Wat zijn de gevolgen van een interventie of oorlog voor uitgezonden Amerikaanse soldaten?
    Ze vochten voor hun land maar verloren tijdens de missie hun idealen. Gedesillusioneerd keren ze terug.
    Zie de film :85 min.

    http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/b/beer-is-cheaper-than-therapy.html

    "Der Mohr hat seine Schuldigkeit getan, der Mohr kann gehen" (Friedrich Schiller)
    Cynische uitspraak die gedaan wordt als iemand niet meer nodig is, tot last is en afgeschoven wordt.

    (tekst iets gewijzigd)


    Laatst aangepast door Caspar op 04.12.11 6:34; in totaal 1 keer bewerkt
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Re: Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  Mariakat 03.12.11 23:29

    marmot schreef:
    Ik hoorde van een onderdeeltje in ons brein dat te maken heeft met gevoel en/of emoties wat bij gevoelige mensen significant meetbaar kleiner blijk te zijn,
    Klinkt interessant.
    Waar kan ik dat nachecken en verder over lezen?
    avatar
    marmot


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Re: Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  marmot 06.12.11 17:37

    Mariakat schreef:
    marmot schreef:
    Ik hoorde van een onderdeeltje in ons brein dat te maken heeft met gevoel en/of emoties wat bij gevoelige mensen significant meetbaar kleiner blijk te zijn,
    Klinkt interessant.
    Waar kan ik dat nachecken en verder over lezen?



    Het artikel ging over de hersengebieden Hippocamus in samenwerking met de Amygdala bij soldaten die ernstig getraumatiseerd bleken te zijn.

    Ik heb me een slag in de ronte gezocht naar dat artikel...maar helaas.

    Om je gerust te stellen mariakat Smile zoiets kan ik niet zelf bedacht hebben, nog los van kijk op de wetenschappelijke waarde ervan.Zoals ook jij weet mariakat is er nog veel meer te onderzoeken om iets zeker te kunnen stellen vooral als het gaat om ons brein.

    Als ik het alsnog tegenkom zal ik het melden


    marmot.

    Gesponsorde inhoud


    Beer is Cheaper than Therapy  Empty Re: Beer is Cheaper than Therapy

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 07.05.24 19:40