Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    avatar
    Caspar


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  Caspar 20.05.11 22:40

    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Macht

    avatar
    marmot


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  marmot 26.05.11 11:54




    http://www.macht.nl/index.php?pagid=90

    Heel normaal dus.Oorzaak en gevolg.

    Natuurwetten... weet je wel.

    marmot



    avatar
    marmot


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  marmot 26.05.11 12:18

    Maar toch is het zo afschuwelijk stompzinng en ook nog zielig, dat je er een misantroop van zou kunnen worden.


    marmot



    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  Mariakat 07.06.11 18:14

    Interessante gedachte.

    Misschien ook niet zo vreemd, want wat is macht, en wat heb je er aan, als het geen gevolgen heeft en niet leidt tot het invullen van je diepste verlangen, of moet ik zeggen drang, tot voortzetting van het leven?
    avatar
    Caspar


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Macht enz.

    Bericht  Caspar 09.06.11 16:07

    Hebben die mannen hun macht verkregen omdat ze nog zo primitief denken en reageren,
    dus door hun woeste strijd om territorium - geld en invloed, of is het zo dat als ze eenmaal
    macht hebben er andere regels gelden?

    Volgens Roos Vonk staan vrouwen niet vast genoeg in hun schoenen:
    "En daar zit de kneep: mannen met macht, geld en prestige zijn voor vrouwen
    aantrekkelijk. Het is zelfs zo dat subtiele signalen van status (zoals een dure
    auto op de achtergrond) vrouwen op het verkeerde been kunnen zetten: ze vinden
    een man in een duur pak ook écht fysiek mooier en hebben zelf niet in de gaten
    waar ˜m dat in zit".
    ( http://www.macht.nl/index.php?pagid=90 )


    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  Mariakat 10.06.11 13:48

    Dat vrouwen machtige mannen aantrekkelijker vinden is oude koek en ook al lang verklaard uit de drang naar het beste gen voor hun nageslacht te verwerven.
    Hierbij aangetekend:
    "beste" is wel wat subjectief en voor verschillende uitleg vatbaar.

    Ik dacht, dat het in dit nieuwe boek ging om de stelling dat machtige mannen zelf ook meer behoefte hebben aan sex.
    Voor mij is dat nieuw.
    Wel is het zo, dat zij meer in de gelegenheid zijn aan hun (ev. al bestaande) drang te toe te geven.

    Dit werkt niet zo bij een machtige vrouw.
    Maar wel bij een aantrekkelijke vrouw.
    Ik zou me kunnen voorstellen dat een aantrekkelijke vrouw, die veel fysieke aandacht trekt van mannen ook gemakkelijker en meer met sex bezig is.
    Of het verlangen naar sex bij vrouwen dan ook groter zal zijn, durf ik niet zo direct te stellen.

    avatar
    Caspar


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Macht en waar het toe leidt

    Bericht  Caspar 13.06.11 10:12

    Mariakat schreef :
    ................de stelling dat machtige mannen zelf ook meer behoefte hebben aan sex..........
    ................Dit werkt niet zo bij een machtige vrouw........
    Vrouwen in machtsposities veroorzaken geen (sex)schandalen. Dit is een mannenmonopolie.


    ..............dat een aantrekkelijke vrouw, die veel fysieke aandacht trekt..........
    Dit is een andere categorie dan vrouwen die macht hebben en verantwoordelijkheid dragen.


    Gesponsorde inhoud


    Macht en wat er kennelijk bíj hoort. Empty Re: Macht en wat er kennelijk bíj hoort.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 02.05.24 16:02