Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    mijn neiging of is dit mijn behoefte? Empty mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Bericht  Mariakat 10.06.16 20:01

    http://www.kempler-instituut.nl/blog/neiging-behoefte


    Je komt dagelijks in situaties waarin er een appèl op je gedaan wordt. De onderstaande vraag helpt om jouw positie te screenen binnen anderhalve seconde.
    ”Is dit mijn neiging of is dit mijn behoefte?”
    In deze vraag staat BEHOEFTE voor iets wat je ECHT WIL en GOED is om te DOEN.
    NEIGING staat voor een geconditioneerde of onvrije impuls welke GOED is om te LATEN.
    avatar
    marmot


    mijn neiging of is dit mijn behoefte? Empty Re: mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Bericht  marmot 12.06.16 12:03

    Zelfs als je er meer tijd voor neemt is het een bijna onmogelijke opdracht aan jezelf.

    Voor mij persoonlijk zijn het wel oog openers. Waarvoor mijn dank.


    marmot
    avatar
    marmot


    mijn neiging of is dit mijn behoefte? Empty Re: mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Bericht  marmot 13.06.16 12:10

    Een nijgen, maar zeker een behoefte zou oa kunnen wijzen op een tekort / gebrek aan. Toch ??


    marmot


    avatar
    marmot


    mijn neiging of is dit mijn behoefte? Empty Re: mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Bericht  marmot 13.06.16 12:39

    De uitwisseling van gedachten ooit ( zelfkennis 5-4-2011 ) is misschien wel leuk of zinnig nog eens na te lezen.

    marmot

    Gesponsorde inhoud


    mijn neiging of is dit mijn behoefte? Empty Re: mijn neiging of is dit mijn behoefte?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 28.03.24 18:16